top of page

נאום מעלית מצוחצח ככלי נשק אפקטיבי למציאת הזדמנות הקריירה הבאה שלך



ברגעים שלפני שעומר חצה את סף דלת היציאה, הוא הרגיש איך מפלס האופטימיות שלו מתפוגג באיטיות, מתמוסס בכבדות לתוך ים של תהיות. חודשים של חיפושים, ראיונות שכל אחד מהם היה אמור להיות 'זה', ובכל פעם מצא את עצמו שוב דורך את אותו מעגל של ספקות ותקוות לא מתממשות. שמונה חודשים של תסכולים, ועם כל "לא" שנאמר, התחושה של עומר שמשהו עמוק ויסודי עומד בינו ובין התפקיד החלומי שלו התחזקה עוד יותר. ואז, בלב כבד, הוא הגיע אליי, משתף בדרך שעשה עד היום ,בתקווה למצוא יחד את המפתח להזדמנות הקריירה הבאה שלו.




האתגר של עומר הוא לא רק שלו. הוא משקף סיפור שחוזר על עצמו בחייהם של רבים, מסיפור של קושי לבטא ולהנציח במילים את הערך האמיתי והייחודי שהם מביאים לשולחן המשא ומתן, במפגש הקצר והמכריע הזה הנקרא ראיון עבודה.



אז מה המפתח אתם שואלים? לדעת לספר את סיפורכם, לחבר בין נקודות האור במסע המקצועי שלכם לבין הזדמנות הנוכחית, להראות איך כל חוויה משקפת יכולת ייחודית לתרום, לשנות, להוביל לצמיחה.




אז ממה יכול לנבוע הקושי לדייק את העשייה והנסיון אתם שואלים ? 



הנה שלוש סיבות שמצאתי שנוטות לחזור על עצמם:



🔦 קושי להבין ולהעריך את הערך האמיתי שאנו מביאים. אנחנו עלולים להפחית במידה מסוימת מהישגינו או לא לדעת איך להדגיש את המיומנויות הרלוונטיות ביותר לתפקיד.



🔦לא כולם יודעים איך לספר את סיפורם בצורה משכנעת, במיוחד תחת לחץ. כישורי תקשורת אלה דורשים פיתוח והכשרה. לעיתים, המועמדים אינם מבינים כיצד לחבר את הנקודות בין היסטוריית העבודה שלהם לבין התפקיד או החזון של החברה, וכתוצאה מכך, הם לא מצליחים להראות את עצמם כמועמדים האידיאליים.



🔦מועמדים שלא מבליטים את היתרון היחסי- לעיתים, מועמדים מתמקדים רק בלשפר את תשובותיהם לשאלות ראיון טיפוסיות, מבלי לעבוד על היכולת להציג את עצמם כך שיבלטו מתוך הקהל כלומר מה ה - X factor שלהם. הם אולי לא מבינים את חשיבות היכולת להתאים את סיפורם לצרכים ולערכים של החברה, וכיצד לשלב דוגמאות מעשיות שממחישות את יכולתם לתרום, לחדש ולהוביל פרויקטים או צוותים להצלחה.



עבודה על ההתמודדות עם אתגרים אלו היא לא רק תהליך עצמי אלא מסע של גילוי עצמי ופיתוח. על מנת לעזור לעומר, ולכל מי שנמצא במצב דומה, הנה מספר צעדים פרקטיים וטיפים שיכולים להוביל לשינוי:



🔍 הבנת הערך האישי:


הקדשת זמן לחשיבה מעמיקה על ההישגים והמיומנויות שלך. מה הביא להצלחות אלו? אילו עקרונות הנחו אותך?



🔍 כתיבת מסמך עצמי שמסכם את ההישגים והמיומנויות, כולל השפעותיהם על עצמך ועל הסביבה שלך.



🔍שיפור כישורי תקשורת:


תרגול עם משוב מאנשים שאתה סומך עליהם. תרגול המצגת שלך בפני חברים או משפחה ובקשת משוב הוגן ובונה.



🔍התאמת הסיפור האישי לתפקיד:


ניתוח התפקיד והחברה בצורה מעמיקה כדי להבין את הצרכים, התרבות והערכים שלהם.



🔍פיתוח והתאמה של הסיפור האישי שלך כך שישקף איך אתה יכול לתרום לתפקיד ולחברה, תוך שימוש בדוגמאות מעשיות מהקריירה שלך.



🔍פיתוח ה-X factor:


הבנת היתרון היחסי שלך - מה הופך אותך לייחודי? על מה אתה יכול להתמקד שיעזור לך לבלוט מתוך הקהל?


כיצד לשלב את זה בראיון - חשוב על דרכים יצירתיות ומקוריות להציג את היתרון הזה במהלך הראיון.



אשמח לשיתופים ופידבקים וכמובן שאלות!



נ.ב - עומר זה דומה לך?:-)


bottom of page