top of page

גם אתם שולחים קורות חיים ל "חור שחור"?

יעל : פוטרתי לפני כמה חודשים ומאז אני מלא שולחת קורות חיים כול יום כמעט אבל לא מקבלת תגובות. אני ממש מתסכלת ולא בטוחה מה אני לא עושה נכון.


אפרת: הי יעל, ראשית, אני רוצה לומר שאני מבינה אותך והרבה אנשים נמצאים במצב דומה. חשוב לזכור שחיפוש עבודה הוא תהליך שדורש סבלנות ואסטרטגיה. את אומרת ששלחת קורות חיים - זה חלק מהתהליך, אבל יש עוד כמה דברים שכדאי לעשות הרבה לפני על מנת להגדיל את הסיכויים למצוא הזדמנות קריירה


יעל: כמו מה, למשל?


אפרת: נתחיל מהתחלה. 80% מהמשרות נסגרות באמצעות נטוורקינג ואינו 


מפורסמות כלל. ולכן 80% מהאמץ בחיפוש עבודה צריך להיות מוקדש לנטוורקינג. האם ניסית להשתמש ברשת הקשרים שלך, לפנות לחברים, מכרים וקולגות ?


יעל: אני כן ניסיתי, אבל אני מרגישה שהרשת שלי מוגבלת מאוד. לא בטוחה איך להרחיב אותה או איך להתחיל אפילו.


אפרת: הבנתי. זה בסדר גמור, ויש דרכים להתמודד עם זה. ראשית, אני ממליצה לך לעבוד על הפרופיל שלך בLinkedIn. זה כלי חזק מאוד לבניית רשת קשרים. עדכניע את הפרופיל שלך עם פרטים מלאים על היכולות והניסיון שלך, ותחילי להתחבר עם אנשים בתעשייה שלך.


יעל: ואיך אני עושה את זה בלי להרגיש... נו, מטרידה?


אפרת: זו שאלה טובה. המפתח הוא להיות כנה ואותנטית. כשאת מתחברת עם מישהו, כתבי הודעה קצרה שבה את מסבירה מי את ולמה את מעוניינת להתחבר. למשל, אם את מעריצה את העבודה שלהם, או מחפשת עצות בתחום מסוים. אנשים אוהבים לעזור ולשתף מהניסיון שלהם, במיוחד כשהם רואים אמינות וכוונה טובה.


יעל: זה נשמע פחות מפחיד כשאת אומרת את זה ככה. אבל מה עם ראיונות? אני מרגישה שאני גם לא מצליחה שם.


יעל: לגבי ראיונות, הכנה היא המפתח. אני יכולה לעזור לך להתכונן עם סימולציות ותרגול שאלות נפוצות. בנוסף, יש גם כלים אונליין שיכולים לעזור בתרגול. חשוב לזכור שכל ראיון הוא הזדמנות ללמוד ולהשתפר, אפילו אם לא זכית במשרה.


יעל: תודה רבה, אפרת. אני מרגישה הרבה יותר מאורגנת עכשיו. איך אנחנו מתקדמים מכאן?


אפרת: בשמחה, יעל. השלב הבא הוא לקבוע פגישה אישית ולהתחיל לעבוד על 


האסטרטגיה שלך. אני כאן לתמוך בך בכל שלב ולוודא שאת מרגישה בטוחה


ומוכנה להתמודד עם האתגרים האלה. נדבר מחר ונקבע זמן?


יעל: זה מושלם. תודה שוב, אפרת. אני מחכה לזה.




bottom of page