top of page

מודלים שונים של תמיכת גיוס ומשאבי אנוש בסטארטאפים

דורון 🤷‍♀️ (השם האמיתי שמור במערכת) , מייסד של סטארטאפ של כ- 30 עובדים שצמח בהדרגה ב-5 שנים האחרונות, ניפגש איתי להתייעץ לגבי איך להיות מוכן לגדל את החברה שלו בערך פי שתיים לקראת סגירה עם לקוח גדול. דורון שיתף שאין לו כרגע פונקציית HR או גיוס והוא צופה לגייס מגוון תפקידים בתחומי הטק, שיווק והמכירות בארץ ובחו"ל.


מצבו של דורון 🤷‍♀️ אינו נדיר בקרב מייסדי סטארטאפים ( כן גם במיתון יש לא מעט

סטאטאפים שפורחים).


ככל שחברה גדלה, זה יכול להיות מאתגר לדעת כיצד להגדיל את תהליכי הגיוס שלך ואת תמיכת משאבי אנוש. זה נכון במיוחד אם אין לך מומחיות בתחום משאבי אנוש או גיוס עובדים.


דורון 🤷‍♀️ ידע שהוא צריך עזרה ופנה אלי אחרי שחבר שלו היה בסיטואציה דומה בנה תוכנית ללא תמיכת מומחה גיוס והוא המליץ לו להכניס לתמונה מומחה כזה בשלב מוקדם יותר.


לאחר שדיברתי עם דורון ולמדתי יותר על תוכניות הצמיחה 🚀 של החברה שלו, הסברתי לו על מודלים שונים של תמיכת גיוס ומשאבי אנוש שיכולות להתאים למקרה שלו עם הסבר על יתרונות וחסרונות לכול מודל ועל כמה קל או מורכב יותר לשנות את המודל בהמשך הדרך.


משתפת אתכם עם עיקרי הדברים:


:צוות גיוס ומשאבי אנוש פנימי 💡


✔ יתרונות:

זה יכול לספק רמה גבוהה של שליטה והתאמה אישית, כמו גם הבנה עמוקה של

התרבות והצרכים של החברה שלך.


❌ חסרונות: זה עשוי להיות יקר וגוזל זמן לבנות ולנהל צוות פנימי, במיוחד עבור סטארטאפ שעדיין נמצא בשלבי צמיחה מוקדמים. כמו כן, זו האופציה הכי יקרה.



💡 גיוס במיקור חוץ (שירותי גיוס מקצה לקצה בוטיקיים, הד האנטרים ועוד):


✔ יתרונות: זה יכול להיות פתרון יעיל וחסכוני, במיוחד עבור סטארטאפ שאין לו את המשאבים לבנות צוות פנימי. היתרון בעבודה צמודה עם יועץ משאבי אנוש וגיוס חיצוני בכיר הוא עזרה בבחירה של ספק שמתאים היטב לתרבות ולצרכים

של החברה שלך. כמו כן, זוהי גם האופציה הזולה ביותר בדרך כלל.


❌ חסרונות: גיוס מיקור חוץ עלול לגרום לחוסר שליטה על תהליך הגיוס ואיכות המועמדים. גם כאן ספק טוב שעובד היטב עם היועץ מקטין משמעתית את הסיכון.



💡 מודל היברידי:

אפשרות שלישית היא להשתמש במודל היברידי המשלב גיוס פנימי ומשאבי אנוש עם תמיכה במיקור חוץ.


✔ יתרונות: זה יכול לספק את הטוב משני העולמות, ולאפשר לך לשמור על שליטה והתאמה אישית תוך כדי ליהנות מהיעילות והמומחיות של ספק חיצוני.


❌ חסרונות: זה יכול להיות מאתגר לנהל את האינטגרציה של צוותים פנימיים וצוותים במיקור חוץ ולהבטיח תהליך גיוס חלק. גם כאן שוב, עבודה עם יועץ בכיר שמכיר אל הספקים יכולה להקטין את הסיכון.



🔔 תמיכת הדירקטוריון:

בנוסף לגיוס ותמיכה ב-HR, דורון 🤷‍♀️ עשוי לשקול לחפש תמיכה מהדירקטוריון שלו. חברי הדירקטוריון יכולים לספק קשרים ומומחיות יקרי ערך, כמו גם הדרכה לגבי החלטות אסטרטגיות הקשורות לגיוס ו-HR. עם זאת, חשוב לוודא שלדירקטורים שלך יש את המומחיות הנכונה ושהמעורבות שלהם תואמת את המטרות והערכים של החברה שלך.



שלחתי את דורון הביתה אחרי הפגישה לעשות שיעורי בית 💒 וסיכמנו לדבר בהמשך כדי לדייק יחד את התוכנית שהכי מתאימה עבורו. הזכרתי לו שיש צורך בהערכה מדוקדקת של צרכי החברה, מטרותיה ומשאביה, הן לטווח קצר בינוני והן לטווח ארוך.

bottom of page