top of page

האם גיוס האנשים "הנכונים" הוא גיוס האנשים "הכי טובים" בהכרח?

אל תתנו לטעויות גיוס יקרות לרוקן את המשאבים שלכם ולעכב את הצמיחה שלכם. פענח את חידת הגיוס וגלה את הכוח האמיתי של מציאת הכישרון הנכון!



היום, אני שופכת אור על תפיסה שלעתים קרובות מתעלמים ממנה: ההבחנה המכרעת בין העסקת האדם המוכשר ביותר הנכון לבין העסקת האדם הטוב ביותר ונותנת לך כלים מעשיים לבחור את סוג העובד הטוב ביותר למילוי תפקיד ספציפי.


ההבדל בין גיוס טאלנטים מובילים לבין גיוס טאלנטים מתאימים נעוץ בהקשר של התפקיד הספציפי וצרכי החברה. בעוד כישרון מוביל מתייחס לאנשים בעלי כישורים יוצאי דופן, כישורים והכרה בתעשייה, שליטה נכונה כוללת הערכה רחבה יותר המתחשבת בהתאמה תרבותית, דרישות ספציפיות לתפקיד ופוטנציאל צמיחה.


בעוד המותג של גוגל צומח וגדל על ידי משיכת כישרונות מובילים, המגובה במשאבים עשירים ותרבות מטפחת, חיוני להכיר בכך שגיוס כישרונות מובילים עשויה לפעמים להיות גיוס הכישרונות הנכונים ברוב החברות. תפקידים שונים דורשים כישורים, חוויות והתאמות תרבותיות שונות.


משרות מסוימות הקריטיות להצלחת הארגון, דורשות כישרון מוביל - מנהיגי תעשייה, מומחים לנושאים או כאלה עם רקורד מוכח. המומחיות שלהם משפיעה על הצמיחה ועל היתרון התחרותי. עם זאת, עבור רוב התפקידים, הכישרון הנכון לא תמיד שווה לכישרון העליון, הכי טוב.


כדי לקבל החלטות מושכלות לעבודה, שקול את השיקולים העיקריים הבאים:

🔦 העריכו את ההתאמה התרבותית

🔦 תעדוף פוטנציאל וצמיחה

🔦 הבן דרישות ספציפיות לתפקיד

🔦 לטפח גיוון והכלה.

🔦 חידוד באופן מתמיד את אסטרטגיית הגיוס שלך


כדי לעזור לך לזהות אילו תפקידים דורשים כישרון ספציפי, הנה דוגמאות של שתיים מתוך עשר שאלות חיוניות שיעזרו לך להחליט איזה סוג של כישרון נחוץ לתפקיד שלך. (את רשימת השאלות המלאה תוכלו למצוא במאמר המלא (קישור בתגובה הראשונה).


7. ❓ האם תפקיד זה קריטי להצלחת הארגון בטווח הארוך?

✅ הערכת השפעת התפקיד על האסטרטגיה העסקית הכוללת ומסלול הצמיחה.


8.❓: כיצד תפקיד זה תורם ליתרון התחרותי של החברה?

✅ הערכת משמעות התפקיד בשמירה על יתרון תחרותי בשוק.


בניית צוות מנצח דורש איזון מתחשב בין הכישרון הנכון והטוב ביותר. אנא הבינו את הניואנסים, התאימו את אסטרטגיות הגיוס שלכם והרכיבו צוות דינאמי עם ביצועים גבוהים כדי להניע את הארגון שלכם קדימה.


המאמר המלא יתן לכם תובנות נוספות על הניואנסים של רכישת כישרונות וכיצד להשיג את האיזון המושלם.

bottom of page