top of page

מדריך עזרה ראשונה למנהל הגיוס המתחיל - מיתון 2023

מזל טוב על תפקידך החדש כמנהל/ת גיוס! בתור מנהלת גיוס מנוסה אני מבינה את האתגרים שאת/ה תצטרכ/י להתמודד איתם במהלך תקופת ההצטרפות הראשונית של תשעים ימי החסד בתקופת המיתון הנוכחית .


במאמר זה, אספק לך על קצה המזלג מדריך עזרה ראשונה של שלב אחר שלב כדי להבטיח קליטה מוצלחת בתקופת המיתון הנוכחית. בנוסף ואצייד אותך בטיפים איך להמנע מחמשת המלכודות הנפוצות שרוב מנהלי הגיוס החדשים נופלים בהם - בואו לצלול פנימה!


שלב 1: הערכה יסודית של תהליכי הגיוס הקיימים.

התחל בביצוע הערכה מקיפה של נוף יסודית של תהליכי הגיוס הקיימים.הבן את השפעת המיתון על צרכי הגיוס, מגבלות תקציב והקצאת משאבים. ניתוח זה יעזור לך לזהות תחומים הדורשים התייחסות מיידית ולפתח אסטרטגיה מתאימה.


שלב 2: תעדוף פתרונות חסכוניים

בזמן מיתון, יעילות עלות הופכת לעיקרית. חפשו פתרונות חדשניים וחסכוניים לייעול תהליכי הגיוס מבלי להתפשר על האיכות. מנפ/י טכנולוגיה, כגון מערכות מעקב אחר מועמדים, בינה מלאכותית וניתוח נתונים, כדי לייעל את המקור, הסינון והערכת המועמדים. אמצ/י עבודה מרחוק ושיטות גיוס וירטואליות כדי להרחיב את מאגר הכשרונות שלכם מעבר למגבלות הגיאוגרפיות.


שלב 3: טיפוח קשרים פנימיים חזקים

בניית מערכות יחסים איתנות פנימית היא חיונית בתקופות של מיתון. שיתוף פעולה הדוק עם עמיתים בתחום משאבי אנוש, מנהלים ומנהלי עובדים כדי להתאים אסטרטגיות גיוס עם יעדים עסקיים. הבנ/י את נקודות הכאב שלהם ושתף פעולה בפתרונות יצירתיים כדי לטפל בהן. על ידי טיפוח שותפויות פנימיות חזקות, תוכלו לנווט יחד את אתגרי המיתון.


שלב 4: התאמ/י ומתג/י מחדש את הצעת הערך של המעסיק שלך (EVP)

בשוק עבודה תחרותי, מותג המעסיק והצעת הערך שלך הופכים קריטיים עוד יותר. הערך וחדד את ה-EVP שלך כדי להתאים אותו לצרכים ולציפיות המשתנים של המועמדים. הדגש את היציבות, החוסן ופוטנציאל הצמיחה של החברה מול מצוקה. הצג את המחויבות שלך לפיתוח עובדים ולהתקדמות בקריירה, גם בזמנים מאתגרים.


שלב 5: טיפוח למידה וזריזות מתמשכים

היכולת להסתגל במהירות וללמוד ברציפות היא חיונית במהלך מיתון. עודדו את הצוות שלכם לאמץ חשיבה צמיחה ולחפש הזדמנויות לשיפור המיומנויות והמיומנות מחדש. נצל משאבי הדרכה פנימיים וחיצוניים, סמינרים מקוונים וכנסים בתעשייה כדי להישאר מעודכן במגמות ובאסטרטגיות הגיוס העדכניות ביותר. הדגיש/י את החשיבות של זריזות, חדשנות ופתרון בעיות כדי להתמודד עם האתגרים הייחודיים של המיתון.


המלצות להימנעות מטעויות נפוצות:


1. אל תזניח את חווית המועמדים: בתקופות של מיתון, שוק העבודה הופך תחרותי יותר, ולמועמדים יש יותר אפשרויות. הימנע מהטעות של הזנחת חווית המועמד ותבטיח/י תקשורת בזמן ושקוף, לספק משוב למועמדים ולשמור על מותג מעסיק חיובי לאורך תהליך הגיוס.


2. הימנע מקריטריונים קשיחים לעבודה עבור משרות בהם קשה לגייס גם בזמן המיתון: בסביבת מיתון כאשר עדיין הצע העובדים קטן מהביקוש בשוק , חיוני להיות גמיש עם הקריטריונים להעסקת עובדים. בחנ/י מחדש את הדרישות שלך ושקול מיומנויות הניתנות להעברה ופוטנציאל צמיחה. זה ירחיב את מאגר המועמדים שלך ויאפשר לך לזהות פנינים נסתרות שיכולות לתרום משמעותית להצלחת הארגון שלך.


3. הימנע מהבטחת יתר: למרות שהתלהבות היא חיונית, הימנע מהתחייבויות לא מציאותיות במהלך תהליך ההטמעה. קח את הזמן להבין את האתגרים והמגבלות לפני שאתה מגדיר ציפיות.



4. העצמ/י ופתח/י את הצוות שלכם ושימרו על ה- well being שלו.

מנהל/י גיוס מצליח/י מכיר בחשיבות של העצמה ופיתוח של חברי הצוות שלו גם בתקופות משבר. ספק/י ציפיות ברורות, הדרכה ומשאבים כדי לתמוך בצמיחתם. עודד/י הזדמנויות למידה והתפתחות מתמשכות דלי תקציב על ידי השקעה בצוות שלך בטח בתקופת המיצון המורכבת, תטפח/י עבודה בעל ביצועים גבוהים ומעורב. בנוסף,ספק משאבים לניהול מתח ואיזון בין עבודה לחיים, וטפח סביבת עבודה תומכת ואמפטית. טיפול ברווחת הצוות שלך יתרום לפרודוקטיביות ולהצלחתו הכוללת.


5. הימנע/י מעבודה של מחלקת הגיוס לבדה : שיתוף פעולה של רעיונות ,משימות ותקציבים בן פונקציות שונות בחברה הוא המפתח בזמנים מאתגרים. עבוד בשיתוף פעולה הדוק עם מחלקות אחרות, כגון שיווק, תפעול וכספים, כדי ליישר אסטרטגיות ולמנף סינרגיות. גישה הוליסטית ומשולבת תוביל לתוצאות טובות יותר ותתגבר על מגבלות המיתון ותעזור לך למצב את עצמך באירגון ולבנות את הקשרים.

זהו, בהצלחה בתפקידך החדש!


bottom of page