top of page

שחיקה "בטרם עת" פוגעת בקצב התמקצעות בתעשיית הגיוס.

בואו נדבר רגע על הפיל שבחדר ...




שחיקת מגייסים זו חתיכת "פיל" בתעשיית הגיוס בארץ ובעולם. זה "ביג דיל" במיוחד לתעשיית ההיטק הישראלית שמאבדת עשרות אלפי אנשי גיוס מצויינים טרם זמנם כאשר הסיבות המרכזיות היא שחיקה.



שחיקה שנובעת מעומסי עבודה גבוהים שיוצרים חוזר איזון בית עבודה ,שיעמום בתפקיד וחוסר סיפוק ההתקדמות הקריירה היא תופעה מוכרת ו מורכבת כמו במקצועיות רבים אחרים בשוק ההיטק הישראלי.



אך לא בשחיקה הזו אני רוצה לגעת פה.



השחיקה עליה אני רוצה לדבר היא השחיקה ה יותר משמעותית בעיני בתחום הגיוס אותה אני מוכנה שחיקה "טרם עת" כאשר המשפט ( "אין לי מה ללמוד יותר") הוא מסממניה הבולטים.



שחיקה "בטרם עת" פוגעת בקצב התמקצעות בתעשיית הגיוס. המתבטא בחוסר יציבות מיצוב הגיוס כמקצועי ברמה עולמית ובריחת מוחות גיוס מבריקים לתחומי משאבי אנוש אחרים או יציאה מתחום משאבי האנוש לגמרי.



הטווח הממוצע של אנשי גיוס בתחום נע בן שנה לחמש שנות ניסיון כאשר התחנה הראשונה הנפוצה של תחילת הזליגה החוצה מהתחום הוא אחרי שנה או שנתיים מחברת השמה לאירגון לתפקיד אחר משאבי אנוש או יציאה מתחום משאבי האנוש.



נקודת היציאה הבאה היא בדרך כלל בן שנתיים לחמש שנים של תפקידי גיוס טאקטים כאשר לאנשי הגיוס אין מידע או הכשרה מובנת למה שאני מכנה " הקומה שניה" הקומה שהיא קפיצת "כיתה" מ order taker ל trusted adviser - שם קורה הגיוס המעניין האסטרטגי והעיסקי. כמו שאני אוהבת לכנות ,האקשן האמיתי או המנה העיקרית.



אז דווקא בנקודה הזו מאבדת תעשיית משאבי האנוש ו ההיטק את מיטב מוחות הגיוס שלה לתפקידי HR ,תפעולים בעיקר כתפקידי כניסה לתחומי HR שונים (שהצע המשרות קטן משמעותית ,שנים רבות, על ההצע ההולך ותופח של מועמדים עם השנים ) וההבשלה של הכישורים הרכים של אותם מגייסים מתעכבת והתמקצעות הגיוסית שלהם נעצרת או מואטת משמעותית.



אני לא נגד מעברי קריירה להפך !



אני פשוט לא בעד מעברי קריירה רבים שלצערי נעשים מתוך חוסר תכנון בניהול קריירה, הקשבה ללב והבנת המשמעות השינוי בטווח הקריירה הבינוני וארוך. מעברים כאלה לעיתים קרובות פוגעים במי שעושה אותם ובמצטבר בתעשייה כולה.



*הנה דוגמא למעבר נכון ומעניין לדעתי שחקרתי לעומק והוא מעבר מתפקיד גיוס לתפקיד לתפקיד של HRBP* . בממוצע החל מחמש חמש שנות ניסיון צפונה כמגייס באירגון מקצועי ובתנאים מתאימים של למידה אמורה להיווצר הבשלה והתגבשות היכולות "הרכות" הנדרשות למעבר מגיוס בכיר עיסקי ואסטרטגי שמקביל ביכולות הרכות שלו לתפקיד של HRBP יעוציי.




אשמח לשיתוף במחשבות הירהורים ותובנות שלכם בנושא הכול כל חשוב הזה!

bottom of page